We gebruiken cookies om je ervaring te verbeteren. Je kunt hieronder kiezen wat je toestaat.
Vekoma is wereldwijd bekend als een van de meest vooruitstrevende producenten van achtbanen. Als leverancier van attracties voor onder meer Disney en Universal werkt Vekoma continu aan innovatieve ride-ervaringen. Maar de interne beleving liep op een iets minder spectaculaire manier.
Uit de eerste sessies met de klant kwam één frustratie duidelijk naar voren: Het loopt ongeolied stroef. Traag, visueel verouderd en lastig in gebruik — waardoor collega's het liever vermeden dan gebruikten. Hierdoor ontstond ruis in de communicatie en raakten zelfs goedbedoelde inspanningen om het platform actueel te houden vaak uit beeld.
Samen met een interne werkgroep zijn we stap voor stap aan de slag gegaan. We gaven het platform een technische boost — want een flitsende look is leuk, maar zonder snelheid is de thrill natuurlijk ver te zoeken. Tegelijk ontwikkelden we een eigentijdse, toegankelijke vormgeving die aansluit bij de stijl en cultuur van Vekoma.
In korte sprints werkten we nauw samen met het team van Vekoma aan een nieuw, modulair intranet waarin contentbeheer intuïtief is en de gebruiker centraal staat. Alle content is voortaan centraal te beheren én publiceren — ook richting een slimme narrowcasting-oplossing, waarmee dezelfde informatie eenvoudig op schermen door het bedrijf wordt getoond. Eén bron, meerdere tracks.
De solide fundering is gelegd, maar deze nieuwe infrastructuur is nog maar het begin. Tijdens interactieve sessies zijn volop ideeën gedeeld die wachten om werkelijkheid te worden: van gepersonaliseerde dashboards tot slimme integraties met andere systemen. We kijken ernaar uit om samen nog verder te versnellen en de volgende bocht in te gaan.